توجه : در حال بروز رسانی سایت هستیم . مطالب قدیمی میباشند

فرهنگیکتاب و ادبیات

کتاب ⁣⁣قرآن، خاستگاه ولایت امیرالمومنین

معرفی کتاب

اين كتاب‏ ـ همان‏طور كه از نامش پيداست‏ ـ عهده‏ دار ريشه‏ يابى اصل اعتقادى ولايت در قرآن مجيد بوده و شامل 4 بخش جداگانه است: در بخش اوّل ذيل همين عنوان با استناد به بخشى از خطبه‏ غدير پيامبر اكرم صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏آله‏ وسلم در زمينه‏ رابطه‏ متقابل موضوع ولايت با قرآن به‏ ويژه در مورد كانون اصلى اين ولايت الاهى (وجود مقدّس حضرت امير عليه‏ السلام) به صورتى گام‏ به‏ گام به طرح چند آيه از قرآن مجيد پرداخته شده است. نويسنده در اين آيات، نوعى ارتباط و ارجاع از يكى به ديگرى را نشان داده و ذيل هر یک به مناسبت به برخى روايات وارده از پيامبر اكرم صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله‏ استناد جسته است. نكته‏ اصلى و مهم در اين بخش، بيان ديدگاه شيعى نسبت به جايگاه پيامبر عظيم‏ الشّأن اسلام است؛ بدين معنى كه شيعه به هدايت كتاب و سنّت، ايشان را تنها در لباس نامه‏ رسان از سوى خداوند متعال نمى‏ نگرد، بلكه براى آن‏ حضرت شأن ويژه ‏اى در تبيين كتاب خدا قائل است كه اين مطلب به خوبى از آيات مورد استناد به‏ دست مى‏ آيد.

 

نويسنده
اصغر صادقي
تعداد صفحات
128
سال چاپ
چاپ دوم 1389
قطع
رقعي
نوع جلد
شومیز (سلوفان)
شابك
978-964-6058-87-3
مناسب براي
بزرگسالان
انتشارات
آفاق

 

در این نوشتار مسئله ولایت در قرآن مجید بررسی شده است. مباحث کتاب عبارت‌اند از: “قرآن، خاستگاه ولایت”، “تبیین آیه‌هایی از قرآن”، “فهرست آیات 20 گانه در باب ولایت” و “گوشه‌هایی از وصف امیرالمومنان (ع) در قرآن”.

 

نمایش بیشتر

ژاکت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023