توجه : در حال بروز رسانی سایت هستیم . مطالب قدیمی میباشند

فوتبالورزشی
موضوعات داغ

جواز صعود پرسپولیس به روز آخر کشیده شد

جواز صعود پرسپولیس به روز آخر کشیده شد

پرسپولیس در شبی که می‌توانست با شکست میزبان پرستاره خود ضمن انتقام شکست دیدار رفت، جواز صعود خود را تقریبا قطعی کند، ۸۰ دقیقه از دفاع النصر ده نفره عبور نکرد. البته تیم یحیی شانس بالایی برای صعود دارد.

سرخپوشان ایران نتوانستند سند صعود خود را در ریاض امضا کنند و کار به بازی هفته آخر کشید.

تیم پرسپولیس ایران از ساعت 21:30 امشب (دوشنبه – به وقت ایران) در چارچوب هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023، در ورزشگاه اول پارک ریاض به مصاف النصر عربستان رفت که این دیدار با تساوی صفر – صفر به پایان رسید.

اخراج علی لاجامی از تیم النصر در دقیقه 17 نقطه عطف بازی بود و باعث شد پرسپولیس بازی به‌مراتب بهتری نسبت به میزبان ارائه کند. حملات سرخپوشان اما در این مسابقه منجر به گل نشد و شاگردان یحیی گل‌محمدی در مسابقه‌ای که توان غلبه بر یاران کریس رونالدو را داشتند، به کسب یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند.

پس از پایان این بازی، اوتاویو هافبک فصل گذشته پورتو پرتغال به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

پرسپولیس با این تساوی، امتیازات خود را به عدد هشت رساند و امیدش را برای صعود به‌عنوان صدرنشین گروه E از دست داد تا در هفته پایانی برابر الدحیل، برای قرار گرفتن میان بهترین تیم‌های رده دومی بجنگد. النصر نیز با 13 امتیاز توانست صدرنشینی و صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را مسجل کند.

پرسپولیس اکنون در رده سوم بهترین تیم دوم بین پنج گروه لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و از شانس خوبی برای صعود برخوردار است.

ترکیب النصر: نواف العقیدی، ایمن یحیی، علی لاجامی، آیمریک لاپورت، سلطان الغنام، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، سامی النجعی (21 – محمد آل فتیل)، عبدالرحمان غریب، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو (78 – محمد ماران).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی (3+90 – سینا اسدبیگی)، میلاد سرلک (71 – نبیل باهویی)، سروش رفیعی (3+90 – سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (85 – میلاد سورگی) و شهاب زاهدی (72 – سعید صادقی).

قیقه 2: اشتباه سروش رفیعی در محوطه جریمه پرسپولیس فاصله‌ای با اعلام پنالتی نداشت. رفیعی پس از ناکامی در دفع توپ، روی پای کریستیانو رونالدو تکل زد و فوق ستاره النصر را سرنگون کرد. با این حال پس از بازبینی صحنه به کمک سیستم کمک داور ویدیویی (VAR)، ما نینگ فرضیه پنالتی احتمالی را رد کرد. البته رونالدو در حرکتی جوانمردانه، به داور اشاره کرد که روی او خطای پنالتی رخ نداده است.

دقیقه 12: پس از یک کار ترکیبی، مهدی ترابی پاس در عمق دقیقی برای شهاب زاهدی ارسال کرد که مهاجم پرسپولیس نتوانست از دو مدافع النصر عبور کند و توپ در دستان نواف العقیدی قرار گرفت.

دقیقه 13: پس از دفع ناقص مدافعان النصر روی ضربه کرنر، ترابی از پشت محوطه جریمه یک شوت به سمت دروازه میزبان شلیک کرد که این توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 16: ضدحمله سریع پرسپولیس به رهبری امید عالیشاه به خطرناک‌ترین موقعیت یک‌سوم اول نیمه نخست انجامید. کاپیتان پرسپولیس توپ را به دانیال اسماعیلی‌فر رساند که سنگربان النصر، کار سختی برای دفع ضربه آرام مدافع سرخپوشان نداشت.

دقیقه 17: علی لاجامی به‌خاطر خطای خشنی که روی میلاد سرلک مرتکب شد، از داور مسابقه کارت قرمز گرفت تا النصر با 10 بازیکن به بازی ادامه بدهد.

دقیقه 20: ترابی مجدداً پشت محوطه جریمه النصر فرصتی برای شوت‌زنی پیدا کرد و دروازه شاگردان لوئیس کاسترو را هدف گرفت که توپ در دستان نواف العقیدی جای گرفت.

دقیقه 23: ارسال محمدحسین کنعانی‌زادگان از سمت راست محوطه جریمه النصر به ترابی رسید که توپ روی پای هافبک پرسپولیس جفت و جور نشد و ضربه بد او راهی اوت شد.

دقیقه 27: شهاب زاهدی از پشت محوطه جریمه النصر در شرایط پشت به دروازه صاحب توپ شد و پس از چرخشی زیبا، ضربه خوبی به سمت دروازه النصر شلیک کرد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: شهاب زاهدی به‌خاطر برخورد آرنجش با اوتاویو، با کارت زرد داور چینی مسابقه مواجه شد.

دقیقه 44: اوتاویو کمتر از یک دقیقه بعد موفق شد یک اخطار دیگر برای پرسپولیسی‌ها رقم بزند! امید عالیشاه به دلیل خطا روی هافبک پرتغالی النصر، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 1+45: شوت رونالدو به سمت دروازه پرسپولیس از پشت محوطه جریمه، راهی به دروازه سرخپوشان پیدا نکرد و با اختلاف از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 4+45: سروش رفیعی هم به دلیل خطا روی مارسلو بروزوویچ با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 50: سانتر زمینی عالیشاه به محوطه جریمه النصر با ضربه آرام سروش رفیعی همراه شد که در نهایت با فاصله کمی از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 53: شهاب زاهدی پس از دریافت پاس دقیق مسعود ریگی، با سنگربان النصر تک به تک شد و دروازه این تیم را گشود که به دلیل حضور مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید، این گل مورد قبول قرار نگرفت.

دقیقه 54: شوت زاهدی از پشت محوطه جریمه النصر، با واکنش نواف العقیدی دفع شد. در ادامه عالیشاه نیز اقدام به شوتزنی کرد که این ضربه راهی اوت شد.

دقیقه 57: پس از اینکه اوتاویو با استفاده از نبوغ خود در محوطه جریمه پرسپولیس پاس عبدالرحمان غریب را برای کریستیانو رونالدو رها کرد، برنده پنج توپ طلا پس از چرخشی زیبا دروازه پرسپولیس را هدف گرفت که این ضربه با کمترین فاصله ممکن از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

دقیقه 59: مارسلو بروزوویچ به دلیل اعتراض به تصمیم داور مسابقه با کارت زرد او مواجه شد.

دقیقه 60: حرکت زیبای ترابی و پاس در عمق او به میلاد سرلک رسید. هافبک پرسپولیس که با دروازه‌بان النصر تک به تک شده بود، برای گلزنی شهاب زاهدی پاس رو به بیرون داد که این توپ اقدام به‌موقع مدافعان النصر دفع شد.

دقیقه 62: تعلل لاپورت در قلب دفاع النصر، با تکل موفق عالیشاه همراه بود که مهاجمان پرسپولیس در مقابل دروازه شاگردان کاسترو به توپ نرسیدند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه 82: پاس رفیعی به عالیشاه رسید اما کاپیتان پرسپولیس این توپ را از دست داد.

دقیقه 4+90: در شلوغی محوطه هجده قدم النصر نزدیک بود پرسپولیس به گل برسد اما ضربه اسماعیلی فر با فاصله زیاد از بالای دروازه النصر راهی اوت شد.

جواز صعود در ریاض از چنگ پرسپولیس پرید

بررسی

کیفیت لیگ
سطح بازیکن ها
اعتماد داوری
امتیاز کاربر: 2.69 ( 6 نتایج)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023