توجه : در حال بروز رسانی سایت هستیم . مطالب قدیمی میباشند

اقتصادیسیاستصنعت و تجارت

تاثیر چین و هند بر شامخ جهانی؛ ثبات در بخش تولید جهانی

به گزارش الوصنف؛ ارزیابی این شاخص مهم نشان می‌دهد با رسیدن عدد 50 نشانه‌هایی از ثبات در بخش تولید جهانی در آغاز سال 2024 نمایان شده است. براساس گزارش شاخص مدیران خرید کل اقتصاد در جهان در ماه ژانویه 2024 عدد این شاخص به 50 رسید که نسبت به ماه دسامبر 2023 این عدد یک رتبه افزایش داشته است و با این شرایط شاخص مدیران خرید بخش صنعت جهان به مرز رونق و رکود رسید

در بررسی شاخص مدیران خرید، اگر عدد شاخص بیش از ۵۰ باشد، نشان‌دهنده این است که اقتصاد از رکود خارج شده، اما اگر عدد شاخص زیر عدد ۵۰ باشد به معنی قرار گرفتن اقتصاد در مسیر انقباض و رکود است که با توجه به عدد به دست آمده در ماه گذشته میلادی می‌توان گفت صنعت جهان در رکود قرار دارد.

براساس گزارش شاخص مدیران خرید اتاق ایران، شاخص PMI بخش صنعت جهان، در ماه ژانویه نشانه‌هایی از ثبات را در بخش تولید جهانی در آغاز سال 2024 نشان می‌دهد. در ماه ژانویه، مقدار تولید پس از 7 ماه متوالی انقباض، برای اولین بار پس از ماه «می» 2023 افزایش یافته و چشم‌انداز سال 2024  نیز روشن ارزیابی شده است.

با به توجه گزارش منتشر شده این پرسش مطرح می‌شود که کدام کشورها بیشترین اثرگذاری را در شاخص مدیران خرید بخش صنعت رقم زده‌اند؟ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد شاخص مقدار تولید در چین، هند و برزیل افزایش یافته و در ایالات متحده، ژاپن و منطقه یورو با سرعت کندتری کاهش یافته است. در آغاز سال ،2024 مشکلاتی در «زنجیره تامین» به‌ وجود آمد که در برخی از موارد به دلیل اختلال‌‌های ناشی از بحران دریای سرخ گزارش شده است. «زمان تحویل سفارش»، در سراسر جهانهم با افزایش در «ایالات متحده»، «منطقه یورو»، «ژاپن» و «بریتانیا» برای اولین بار از ژانویه 2024 افزایشی گزارش شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023