توجه : در حال بروز رسانی سایت هستیم . مطالب قدیمی میباشند

فوتبالورزشی

اردن اولین فینالیست جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال اردن با پیروزی برابر کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی به فینال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا صعود کرد

به گزارش الوصنف، در اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، تیم‌های کره‌جنوبی و اردن از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با قضاوت محمدعبدالله حسن محمد از امارات در ورزشگاه احمدبن‌علی دوحه به مصاف هم رفتند.

کره به عنوان یکی از مدعیان جام با برتری مقابل استرالیا به جمع چهار تیم رسیده بود و اردن، شگفتی‌ساز جام هجدهم هم تاجیکستان را در مرحله یک‌چهارم از پیش رو برداشت تا به نیمه‌نهایی برسد و حریف ببرهای آسیا شود.

بازی در شرایطی آغاز شد که خلاف انتظارها خبری از برتری یک طرفه کره نبود و اردن با انجام یک بازی حساب‌شده حتی در دقایقی از بازی خطرناک‌تر از شاگردان یورگن کلینزمن ظاهر شد و دروازه کره را به خطر انداخت. مهم‌ترین خطر نیمه اول را البته کره رقم زد اما ضربه سر لی جائه سونگ با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت. نیمه اول با وجود تلاش‌های دو تیم، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم این اردن بود که بیشتر بازی را در اختیار داشت و در عین ناباوری در دقیقه ۵۳ شاگردان عموته در اردن به گل اول رسیدند. اشتباه مدافعان کره و توپ‌ربایی موسی التعمری و پاس او به یزان النعیمات سبب شد تا مهاجم اردن در مصاف تک به تک با جو هیون‌وو با یک ضربه چیب فنی توپ را از بالای سر او عبور دهد و توپ به تور دروازه کره بچسبد.

کره‌ای‌ها که انتظار این شوک را نداشتند برای زدن گل تساوی، پرفشارتر از قبل روی دروازه اردن خیمه زدند. با این حال شگفتی‌ساز جام روی ضدحمله‌ها خطرناک نشان می‌داد. در یکی از این ضدحمله‌ها، اردن به گل دوم هم رسید تا کار کره برای جبران سخت‌تر شود. در دقیقه ۶۶ نفوذ التعمری در زمین کره سبب شد تا او از پشت محوطه جریمه با یک ضربه فنی، دومین گل اردن را به نام خودش ثبت کند.

با این حال کره‌ای‌ها که پیش از این مسابقه در دیدار با عربستان و استرالیا با کامبک به بازی برگشته بودند، امیدوار بودند که این اتفاق را برای سومین بار تکرار کنند.

فشار شاگردان کلینزمن اما با توجه دفاع فشرده و حساب‌شده اردنی‌ها نتیجه‌ای در برنداشت. در نهایت اردن با نتیجه ۲ بر صفر کره‌جنوبی را شکست داد و اولین فینالیست هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا لقب گرفت. کره هم در عین ناباوری حذف شد تا طلسم این تیم باز هم شکسته نشود.

در دیگر بازی بازی نیمه‌نهایی، فرداشب از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه، تیم ملی کشورمان در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف تیم ملی قطر می‌رود تا چهره دیگر فینالیست مشخص شود.

اردن و تیم برنده بازی فرداشب ایران و قطر، شنبه‌ هفته آینده از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در فینال جام ملت‌ها به مصاف هم می‌روند تا از قهرمان جام هجدهم رونمایی شود.

ترکیب اولیه کره‌جنوبی

جو هیون وو، جونگ سونگ هیونگ، کیم یونگ گوون، کیم تائه هوان، سئول یانگ وو، هوانگ این بئوم، پارک یونگ، لی جائه سونگ، لی کانگ این، سون هیونگ مین و هی چان هوانگ

سرمربی: یورگن کلینزمن

ترکیب اولیه اردن:

یزید ابولیلا ، براء مار، یزن العرب، عبدالله نصی، محمد ابوحش، نور الروابده، نذار الرشیدان، احسان حداد، محمود المر، موسی التعمری و یزان النعیمات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023