توجه : در حال بروز رسانی سایت هستیم . مطالب قدیمی میباشند

اقتصادیامنیتسیاست

وضعیت اقتصاد آمریکا فرصتی برای مانور ترامپ

به گزارش الوصنف ، آمریکایی‌ها برای سال‌ها ناراحتی عمومی خود را از وضعیت اقتصاد ابراز کرده‌اند، گزاره ای که به کاهش محبوبیت جو بایدن کمک کرده است. علیرغم تصورات تیره و تار از اقتصاد، مردم از خرج کردن پول دست برنداشته‌اند؛ مولفه ای که بسیاری از شاخص‌های اقتصادی را که سیاست‌گذاران را خوشحال می‌کند، تقویت کرده است.با این حال شواهدی از اقتصاد قدرتمند بین عموم مردمی که هنوز اندک تورم را احساس می کنند و نگران عدم قطعیت زندگی در سال 2024 هستند گم شده است.

فرصتی برای مانور ترامپ

به نوشته اقتصادنیوز، داده‌هایی که روز جمعه توسط اداره آمار کار منتشر شد، نشان می دهد که نرخ کاریابی در ایالات متحده به 353 هزار شغل در ژانویه افزایش یافته است، رقمی خیره‌کننده که پیش‌بینی‌های اقتصاددانان را دو برابر کرد. نرخ بیکاری 3.7 درصد بود و اکنون برای دو سال کامل زیر 4 درصد است.داده های مرتبط به اشتغال تنها یک شاخص است. افراد دیگری برای انتخاب وجود دارند. ضرب المثل قدیمی سیاسی این است که روسای جمهور برای اقتصادهای بد بیش از حد سرزنش می شوند و اعتبار کافی برای اقتصادهای قوی ندارند.انتخابات عمومی آتی، که به عنوان یک مسابقه مجدد بین بایدن و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ شکل می گیرد، به رای دهندگان واقعیت های جایگزینی برای انتخاب ارائه می دهد.

بایدن و جانشینان او درباره اقتصاد لاف می زنند و سعی می کنند رای دهندگان را متقاعد کنند که “بایدنومیکس”، اصطلاحی که دولت پذیرفته است، به اهدافش رسیده است.در همین حال، ترامپ گفته که اقتصاد سقوط خواهد کرد و امیدوار است که این امر به جای خود او، زیر نظر بایدن اتفاق بیفتد. او گفت که بازار سهام به دلیل دورنمای پیروزی اش در حال رونق است. ترامپ همچنین در حال ترویج تئوری‌های توطئه در مورد فدرال رزرو در باب کاهش نرخ بهره به نفع بایدن است.در عوض، با کاهش تورم، فدرال رزرو، نرخ بهره را ثابت نگه داشته و اعلام کرد که مردم نباید انتظار کاهش نرخ بهره را در ماه مارس داشته باشند.همه از سرمایه گذاران گرفته تا سناتورهای مترقی امیدوارند کاهش نرخ بهره به مردم دسترسی ارزان تر به پول قرض گرفته شده و بهبود وضعیت بازار املاک و مستغلات را ارائه دهد. اما مقامات فدرال رزرو به وضوح می خواهند مطمئن باشند که تورم بیشتر تحت کنترل است. هدف آنها برای تورم 2 درصد است و گزارش های اخیر نشان می دهد قیمت ها ثابت مانده است.

چالش جدید بایدن

آنگونه که سی ان ان نوشته، به‌جای تحمل رکود اقتصادی که به‌طور گسترده‌ای پیش‌بینی می‌شد و ماحصل همه‌گیری کووید-19 بود، اقتصاد سال 2023 به طرز تکان‌دهنده‌ای قوی بود و انتظار می‌رود در سه ماهه اول با نرخ 4.2 درصدی به شکلی قوی‌تر رشد کند.اما این بدان معنا نیست که همه چیز ارزان تر می شود. آمریکایی‌ها هنوز در خواربارفروشی و هر جای دیگری که پول خرج می‌کنند ، فشار را احساس می کنند.نظرسنجی جدید سی ان ان نشان می دهد که بایدن هنوز کارهای متقاعد کننده زیادی برای انجام دادن داردهرچند درگ اقتصادی بسیار پایین آمده است. اما این روحیه به سمت مثبتی در حرکت است – که باید برای بایدن تسکین بخش باشد، زیرا طبق نظرسنجی ها، اقتصاد یکی از ضعیف ترین مسائل او است.

با این حال، اگر نرخ کاریابی همچنان قوی بماند و تورم کاهش یابد، ممکن است برای بایدن راحت تر شود که رای دهندگان را متقاعد کند که او برای تقویت اقتصاد از الگوی درستی پیروی کرده است.آریل ادواردز-لوی، سردبیر نظرسنجی سی ان ان، خاطرنشان می کند که حدود نیمی از کشور، 48 درصد، فکر می کنند که اقتصاد همچنان در رکود است. تنها 35 درصد از آمریکایی ها می گویند که اوضاع امروز در کشور به خوبی پیش می رود، که در واقع بهبودی نسبت به 28 درصدی است که در پاییز گذشته احساس مثبتی نسبت به وضعیت امور داشتند.او می‌افزاید، در حالی که تنها ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که احساس می‌کنند اقتصاد بهبود یافته، این میزان در تابستان گذشته ۲۰ درصد و در دسامبر ۲۰۲۲ ۱۷ درصد بود.

سناتور الیزابت وارن و دیگر سناتورهای دموکرات در نامه‌ای به سیاست‌گذاران گفتند که آنها نیز وظیفه دارند بپذیرند که نرخ‌های «نجومی» وام مسکن به بحران استطاعت مسکن دامن می‌زند. به نوشته وارن و سناتورهای دموکرات، جان هیکنلوپر، جکی روزن و شلدون، «ما از شما می‌خواهیم که تاثیرات تصمیم‌های مرتبط با نرخ بهره را بر بازار مسکن در نظر بگیرید و افزایش نگران‌کننده نرخ‌ها را که مسکن ارزان قیمت را برای بسیاری از افراد از دسترس خارج کرده است، معکوس کنید». نامه آنها گواه این است که واقعیت یک اقتصاد قوی، به طرق مختلف احساس می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023